Det kan være svært at navigere i junglen af sociale medier, vælge den rigtige tone og endda det rigtige tidspunkt at poste noget på de sociale medier. Her kommer en guide til, hvordan en virksomhed får mest muligt ud af brugen af sociale medier.
Vi har efterhånden vænnet os til at bruge de sociale medier, men med så mange muligheder er det en videnskab at bruge dem rigtigt. Det kræver dog ikke mere end at følger visse parametre og regler, før enhver kan opnå resultater med brugen af sociale medier.
Infographicen nedenfor fra onlinevrisksomheden SurePayroll blog viser de bedste og værste tidspunkter til at poste noget på de sociale medier Facebook, Twitter og Linkedin.
Brug Facebook om eftermiddagen
Et godt tidspunkt at slå indhold op på Facebook kan være om eftermiddagen, når mange begynder at miste koncentrationen på arbejde.
De fleste mennesker har brug for motivation for at komme igennem eftermiddagens nedtur, og for flere er det en oplagt mulighed at tjekke Facebook.
Indhold, der bliver slået op på Facebook fra klokken 13-16, resulterer i flest antal klik. Højdepunktet for antal klik er klokken 15 og lavpunktet er i weekenden før klokken 8 og i weekenden efter klokken 20, når de fleste har andre og bedre ting at give sig til, end at tjekke Facebook.
Få flere gode råd til at bruge Facebook her.
Planlæg dine Tweets til frokosttid
Rigtig mange mennesker tjekker deres Twitter-profil omkring frokosttid. For Twitter ligger højdepunktet for aktivitet mandag til onsdag, og lavpunktet ligger efter fredag klokken 15.
Hvis du går efter retweets skal du sørge for at få et billede med på din tweet. Det forøger chancen for retweets med 48 procent.
Ingen tjekker Linkedin på en fredag
Det ser ud til at folk vælger Linkedin fra, når arbejdsugen slutter. Den meste aktivitet sker på Linkedin i midtugen omkring klokken 17.
Hvis du vil vide mere om, hvordan man bedst bruger Linkedin, kan du læse med her.
Pinterest er for dagdrømmere
Pinterests brugere tjekker især siden i weekenden. Her samler de inspiration fra andre brugere, og det betyder også, at flere af webstedets brugere engagerer sig mere med brands og detailhandlere end på Facebooks. Det ser ud til, at viljestyrken er stærk i arbejdstiden, da dette er det værste tidspunkt at dele opslag på Pinterest.
Tumblr er for natteravne
Nogle af de bedste tidspunkter at dele opslag på Tumblr, er fra klokken 19 til 22. Forvent stilhed, hvis du poster noget før kl 16.
Google+brugere er på som det første om morgen.
I modsætning til Tumblrs brugere er Google+brugere tidligt ude. Her er aktiviteten størst på indhold, der bliver postet om morgen.
En overvejelse, der er værd at have med, når du planlægger dit indhold og dit tidspunkt til at poste på de forskellige sociale medier, er, hvordan de forskellige tidszoner kan spille ind på din timing. Det kan være besværet værd at basere din timing på i hvilken tidszone, din største målgruppe befinder sig.